
Университетът в нидерландския Грьонинген направи проучване, което изследва купувачите на автомобили въз основа на избрания от тях цвят на купето и определя техния избор.
Учените твърдят, че разбират какво минава през умовете на тези, които избират най-популярният цвят при покупка на автомобил - сивия. Според тях това е скучен избор, който предполага липса на интерес към изпъкване, което според не е непременно отрицателна характеристика. Тези клиенти са по-консервативни и некреативни.
От друга страна, за не особено популярния кафяв цвят, авторите на изследването посочват, че се свързва с благоразумните и простите. И накрая идва жълтият цвят. Заедно със сивото и кафявото, шофьорите, които избират тези три цвята, са определени като "по-малко интелигентни" от учените.
Жълтият, въпреки че може да изглежда като смел и оригинален цвят на автомобила, за изследователите това е нюанс, избран от хора с повърхностна креативност, тоест, които искат да се откроят, но които всъщност нямат силен личен или естетически вкус.
Това психологическо изследване, както и някои други през последните десет години, потвърждават, че най-интелигентните шофьори избират белия цвят за колите си.