
Европейският парламент, който кове законите на ЕС, наскоро завърши проект за преразглеждане на Директивата за излезлите от употреба превозни средства (ELV), която регулира разглобяването и рециклирането и има за цел да ги направи по-щадящи околната среда. В него въглеродните нишки за първи път в света са класифицирани като вреден материал.
Въглеродните влакна се използват широко в авиацията, както и в много други индустрии, като вятърни турбини и автомобилостроене, тъй като са по-здрави от стоманата и по-леки от алуминия.
Защо ЕС смята този материал за опасен? Когато въглеродните влакна, които са свързани със смола, се изхвърлят, те могат да се разнесат във въздуха, причинявайки късо съединение в машини и здравословни проблеми при хората, когато влязат в контакт с кожата и лигавиците.
Въглеродните влакна са скъпи и се влагат главно в първокласни автомобили. Суперспортните коли обикновено имат цяло монококово шаси, изработено от въглеродни влакна. Това увеличава силата и намалява масата. Очаква се забраната да влезе в сила през 2029 г.