
С тази технология времето за изработване на модел пада от 4 години на 3 месеца
Китайската конкуренция се облагодетелства не само от щедрите държавни субсидии, предоставени от Пекин, но и от водещата си позиция в технологиите за батерии за електрически автомобили. Автомобилната индустрия в страната се фокусира предимно върху скоростта на своя растеж дори ако това означава пускане на недовършена кола на пазара. Въпрос на приоритети. В Китай времето за разработка на нов модел е около 8 месеца, докато на Запад е по-скоро четири години. В Европа целта е да се намали това време наполовина или ще трябва производителите на Стария континент да си партнират с китайските марки.
Германската индустрия също се стреми да намали времето за разработване на нов модел. В Нюрнберг технологичната компания Bosch вече
инсталира технология, който може да промени играта
Това е гигантски 3D метален принтер, който ще бъде по-бърз и по-ефективен от всичко, което европейските производители на автомобили са използвали досега. Цената му е малко под 6 милиона евро. Като се има предвид, че разработването на нов двигател с вътрешно горене струва 150 милиона евро, всъщност не е толкова скъпо. Bosch се цели високо, като проектира своя принтер към цялото утрешно производство на автомобили.
Въпросният инструмент – NXG XII 600 от Nikon SLM Solutions, си създава име в помещенията на производителя в Нюрнберг от края на миналата година. Трябва да се каже, че машината е оборудвана с
12 лазера, които стопяват метален прах слой по слой, за да образуват детайли,
които изглеждат като излезли направо от научнофантастичен филм. За да визуализирате това, представете си кухи тръби, които са усукани, за да образуват криви, които никой човек или съвременна машина не биха могли да създадат.
И машината е бърза. До пет пъти по-бърза от предишното поколение 3D принтери според Bosch.
Скоростта на печат може да достигне 1000 кубически сантиметра на час
Двигателен блок, който преди това е стоял на масите на разработчиците и в леярните поне три години, сега е готов само след няколко дни. Спестяването на време е значително. Следователно, традиционният процес на леене на части, чието производство обикновено отнема година и половина, вече не е актуален.
Лазерите и алгоритмите елиминират загубата на време: инженерът програмира, а принтерът върши останалото.
“С този център ние поставяме нов стандарт в серийния печат на метални части”, казва Йорг Лунц, технически директор на завода на Bosch. Неговият колега по продажбите Александър Вайхсел говори за “устойчиво производство” и “гъвкаво адаптиране към нуждите”. Накратко,
няма да има повече отпадъци
И независимо дали е едно парче, или хиляда, този тип принтер не включва минимален брой части, необходими за стартирането му.
С тази технология Bosch възнамерява
да печата не само двигателни блокове,
но и оси за електрически автомобили и части за енергийния и космическия сектор. Когато можете да отпечатате 10 тона метални части годишно на пълна скорост, не можете да правите само коли.
За Клаус Медер, член на Борда на директорите на Bosch и ръководител на всички производствени обекти по света, голямо е предизвикателството да постави Германия отново в центъра на глобалната индустриална карта.