
Китайските марки автомобили все още са рядко явление в Германия, към 1 януари 2025 г. представляват едва 0,1% до 0,2% от автомобилния парк на страната, сочат данните от Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA).
Към 1 април има точно 70 046 китайски коли по германските пътища под тясната дефиниция на това, което представлява китайска марка, от общо 49,3 милиона леки автомобили в Германия.
MG Roewe води групата с голяма разлика с 49 557 автомобила. Следват Lynk & Co и Great Wall Motor (GWM) с малко повече от 6000 автомобила всеки, докато BYD има около 4500. Nio има около 1700 возила, регистрирани в Германия, а други марки като Aiways, Xpeng, Leapmotor и Maxus са представени от няколкостотин.
Повечето от тези китайски марки едва наскоро навлязоха на германския пазар. Тяхното присъствие се увеличава, макар и бавно, тъй като те все още представляват едва около 1% от регистрираните нови автомобили.
Ако китайските марки се разглеждат в по-широк смисъл – включително Polestar и Volvo Cars, които принадлежат към китайската група Geely, и Smart, който сега е съвместно предприятие между Mercedes-Benz и Geely - числата биха били стотици хиляди или дори около милион.