
В бъдеще Skoda ще доставя всички дизелови модели, произведени в Чехия, с HVO гориво за първо зареждане. Така компанията поема ролята на пионер във Volkswagen Group. Логистичният парк на производителя на автомобили също ще работи със синтетичен дизел в бъдеще. Съкращението на това гориво означава хидротретирано растително масло. За разлика от конвенционалния биодизел от селскостопански култури, HVO се произвежда чрез хидрогениране (добавяне на водород) на неизкопаеми отпадъчни масла, като остатъци от олио за готвене или други растителни и животински мазнини.
Алтернативното гориво е прозрачно, почти без мирис и има значително по-високо цетаново число от 70 в сравнение с изкопаемия дизел при 51. По-високото цетаново число означава по-голяма възпламенимост - това свойство подобрява ефективността на горенето в цилиндъра. Това от своя страна допринася за по-ниски емисии на замърсители, особено на прахови частици. В допълнение, горивото HVO не съдържа сяра, ароматни въглеводороди и въглеводороди с висока точка на кипене. Това също намалява вредните емисии и съкращава циклите на регенерация на филтрите за твърди частици (DPF). При по-старите дизелови двигатели HVO горивото също може да допринесе за по-плавна и равномерна работа. Горивото може лесно да се смесва с конвенционален дизел и причинява до 90 процента по-малко емисии на CO2 от производството до употребата.
Всички автомобили Skoda с дизелови двигатели от моделна година 2022 (дата на производство от календарна седмица 25 през 2021 г.) са одобрени за работа с гориво HVO. Това може да се разпознае по символа XTL върху капака на резервоара за гориво.