
В последните дни България е залята от протести срещу лошото състояние на пътищата, заради което загиват хора. Но не по-малък проблем е остарелият автопарк - 70% от леките автомобили у нас са на над 15 години.
Сега се оказва, че част от внесените втора ръка автомобили от Западна Европа вече не са годни за употреба. Управлението на такива коли не просто е нередно, то е опасно за собствениците им и за останалите на пътя. Представяте ли си какво е техническото състояние на подобно превозно средство, щом се е стигнало до бракуването му... Но вместо да е в някоя автоморга, колата се оказва по българските пътища и се превръща в ковчег на колела.
Ето защо държавата трябва час по-скоро да намери начин да предложи стимули за покупка на нова кола. Досега са изписани хиляди страници стратегии с данъчни облекчения и субсидиране. Само че те остават на хартия заедно с рестрикциите за замърсяващи и стари автомобили. И тук не важи оправданието, че хората нямали пари за нови коли, защото става въпрос за опазването на човешки животи.
Материала по темата прочетете тук.